Hazenkamp embleem

Het embleem van De Hazenkamp, de Hazenkamp-driehoek

Hoe komt De Hazenkamp aan haar embleem van een driehoek met een haas er in?  Wat betekent de driehoek?

De basisgedachte bij de oprichting van De Hazenkamp, was om de jeugd breed op te leiden en te ontwikkelen conform de ideeën van de YMCA, dat staat voor Young Men’s Christian Association. Het is de grootste oecumenischchristelijke jongerenorganisatie  ter wereld met ongeveer 45 miljoen leden uit meer dan 130 landen.

Logo WMCA

De Hazenkamp-driehoek is een afgeleide van deze driehoek waarin spirit, mind and body staan voor de ontwikkeling van de jeugd, voor een gezonde levenstijl en het nemen van sociale verantwoordelijkheid.

De basiskleuren van het embleem zijn oranje-groen. De haas heeft te maken met de wijk Hazenkamp waar de club haar eerste accommodaties en clubhuis (Levensmorgen) gebruikte. Het embleem zelf is in meerdere vormen verschenen.

Binnen de vereniging zijn tal van veranderingen -meestal tijdelijk- doorgevoerd. Vaak voor een wedstrijd of evenement. De verenigingen Honk- en Softbal en Korfbal gebruiken nog steeds het oorspronkelijke logo.

embleem, spelden, stickers

Logo van briefpapier.

“GTV De Hazenkamp” [Gymnastiek- en TurnVereniging]  heeft begin 2000 haar naam verandert in  “De Hazenkamp Gymsports”. Zij heeft toen ook het logo definitief verandert.

Het nieuwe logo van De Hazenkamp Gymsports