1985-1990

In  deze periode betrekken we de –oude- turnhal aan de Ploegstraat, maakt  het TurnPromotieTeam in 1987 nationale furore in het programma “Wedden Dat..??”   en  laat Elvira Becks  al van zich horen…

Officieuze opening van de oude turnhal aan de Ploegstraat

In 1985 worden Pieter Schaafsma -samen met Angelique Zwinkels en Ellis Reichgelt- hoofdtrainers van de topsportgroep.

In het najaar van 1985 huurt De Hazenkamp het achterste deel van de industriehal aan de Ploegstraat 5.  De  kale, koude industriehal wordt in een jaar tijd omgebouwd naar een turnhal, inclusief de uit het beton gezaagde valkuil, gevuld met ziekenhuismatrassen, TL-verlichting, blowers als verwarming, kleedkamers met toiletten, vrij oefeningvloer, spiegels etc.   Een speciale sponsorloop leverde fl.15.000,= op.  Begin november 1985 trekken we de “turn”-hal in.

Ben Duin arriveert na een wandeltocht van 124 km bij de net geopende turnhal aan de Ploegstraat

0p 18 oktober 1986 vertrok bestuurslid Ben Duin voor  een 24 uur durende sponsorwandeltocht waarbij hij 1200 gulden voor de accommodatie ophaalde waarna de Russische trainer Boris Orlov de hal opende.

In de kerstvakantie 86 kwamen liefst 80 jeugdleden op onze aller-eerste turninstuif in onze turnhal af.   Ook worden nu de vakantie-turnstages, 5 dagen x 3 uur turnen gestart. Eind mei gaan velen mee op “Het Hazenkamp” op de Slenk in Papendal.

Op 6 januari 1987 vergaart het TurnPromotieTeam (TPT) op in het programma Wedden Dat..? van Jos Brink nationale roem met 150 kruislingse sprongen  in 30 seconden over het Fjordenpaard Omiek van Stal Derks.

Het gevolg is dat het TPT niet alleen tal van optredens in heel Nederland gaat verzorgen maar dat deze prestatie  ook een positieve invloed heeft op het aantal leden in de wijkzalen.

De Hazenkamp verwerft met haar optreden in “Wedden dat?” landelijke bekendheid. De film staat ook op de site.

De prestaties van onze turnsters zijn goed te noemen. Tussen de resultaten valt voor het eerst de naam van Elvira Becks, die samen met Mariska Petrovic tijdens het NK tal van medailles bij de jeugd behaalt. Susanne Scheepers en Monique Thoonen haken als laatste 2 van een roemruchte groep A-turnsters af.

De begroting is gegroeid naar fl 210.000,= ; de contributie gestegen naar fl 165,= per jaar. De wedstrijdleden betalen inmiddels aanzienlijk meer, tot fl 650,- per jaar.

Ton Theunissen verlaat de vereniging en ook de STK-functie van Rob Notenboom wordt verkleind; hij richt zich nog uitsluitend op gym-turnen en badminton.   De komst van de turnhal en deelname aan Wedden Dat? doet het ledental weliswaar stijgen maar de coördinatie en communicatie van de afdeling gym-turnen is er door de verkleining van de STK-taak niet eenvoudiger op geworden.

Na optreden in “Wedden dat..?”  komt TPT heel veel in actie onder andere bij Koets en Paard in Den Bosch en later bij de paardendagen in Den Haag.  In januari 1988 –in het Duitse Emsdetten- komt TPT  met 205 salto’s in 90 seconden in het Guiness-Book of Records.  Het Belgische Rode Ster in Izigem wordt bezocht en in Nijmegen springen we over de motoren van het Berlijnse Motorstuntteam.

Record met 205 salto’s in 90 seconden

In februari 1988 wordt het 60-jarig jubileum gevierd met tal van activiteiten inclusief een grote reünie. Sectie gymnastiek telt 936 leden en de hele Hazenkamp circa 1500 leden.

In 1988 Elvira Becks wordt lid van de nationale turnselectie op Papendal.

“Elvira Becks en haar trainer Pieter Schaafsma”

Trainer Pieter Schaafsma haalt tijdens de Kringwedstrijden een record aan medailles. Cindy Kwinten is lid van de Jong Oranje Selectie en Mariska Petrovic lid van de nationale B-selectie.  Samen met Carla Zandveld, Linda Verschuren, Maaike Hopman en Hester Walg zijn de nieuwe kopvrouwen van onze vereniging. Liefst 12 van de 15 turnsters kwalificeerden zich voor het NK in Zuid-Wolde.

In augustus ‘88 stapt Angelique Zwinkels als choreografe op;  in december wordt Hazenkamp weer 3e van Nederland.

De eerste boekenbeurs gaat van start en deze zal jarenlang een plek vinden op Plein ’44.  Volvo sponsort de turn-Grand Prix in de Jan Massinkhal, Arena stopt het kledingcontract.

Volvo sponsort Hazenkamp en draagt met auto bij aan spectaculaire sprongen