Het is alweer 30 jaar geleden dat twee Nijmeegse groepen in de eerste maanden van 1987 grote naam maakten bij het programma “Wedden dat?”, gepresenteerd door Jos Brink. Een programma met zeer veel bekijks, er waren immers nog maar 3 televisiezenders waar “Wedden dat?” favoriet was.

Op 6 januari beten 25 turners en turnsters van het TurnPromotieTeam van De Hazenkamp de spits af. Ze wonnen hun weddenschap: “spring in 90 seconden 150 kruislingse salto’s over een levend paard”. Het internationale turnjurylid Klaas Boot kon de flitsende salto’s met enkele bijna botsingen over het levende paard Omiek van Stal Derks uit Hernen bijna niet geteld krijgen. Ze haalden ruim 150 salto’s en ontvingen na afloop de fraaie standaard van Wedden dat..?

Het Hazenkampteam trad daarna nog heel vaak op, vaak springend over vier Fjordenpaarden. Optredens tijdens de Nijmeegse Vlaggenparade en de daarop volgende Zomerfeesten staan nog bij de vele turners en turnsters nog in het geheugen gegrift. Ze haalden in het Duitse Emsdetten een Guiness Record met 205 salto’s en boekten in 1998 een record bij de Postcode Loterijshow, waarbij ze 222 salto’s sprongen, maar nu zonder paard.
Drie weken later, op 27 januari, sprongen 90 leerlingen van het Lindenholt College (toen nog Stedelijke Scholengemeenschap Lindenholt en inmiddels Mondial College) in fraaie rode, gesponsorde Adidas-kleding tegelijkertijd in één lang springtouw. Zij hadden de gedurfde weddenschap afgesloten om zonder onderbreking 50 keer in dat ene lange touw te springen. Aan elke zijde van het touw stonden twee medewerkers om het zware touw rondgedraaid te krijgen. De leerlingen mochten -onder toeziend oog van meer dan 150 supportende medeleerlingen- in Aalsmeer drie pogingen doen.

Na de yel van Petra “Spring je fit” sprong het team eerst 42 keer, de tweede keer maar 17 keer en tijdens de laatste poging werd het super- super-spannend.. uit alle monden klonk het: 10 – 20 – 30 – 40 …..