Atletiek

Athletiek schreef men vroeger met een “h” maar toch is er is nooit een afzonderlijke afdeling met eigen bestuur en verantwoording opgericht.

Atletiek bleef onder auspiciën van het hoofdbestuur. Dít is waarschijnlijk de reden dat alleen individuele atleten van de Hazenkamp aan wedstrijden deelnamen. Wel zijn op voorbereiding door de club in 1933 eisen samengesteld voor 1′–2′–3′ graads-atleten.

Zie daarvoor ook foto’s uit het foto archief. Een enkele keer trad de Hazenkamp als vereniging naar buiten b.v. juli 1934 een Atletiek ontmoeting tegen Quick. Hier viel de heer Meesters als 14 jarige winnaar van de 5 kg kogelstoten op. Zo waren in 1950 tijdens de zomerlessen op het sportveld wedstrijden in hardlopen, verspringen en balgooien
Ook heeft een sportatleet een lijst samen gesteld, hierbij afgebeeld, en de medailles getuigen van een actief verenigingsleven. Er is weinig documentatie van deze afdeling, derhalve is het zeker niet volledig. Mocht u nog nadere gegevens voorhanden hebben, aarzel niet in informeer de redactie.