Rolschaatsen 1961-1966

De Hazenkamp kende tussen september 1961 en juli 1966 een afdeling rolschaatsen.

Met enige ruchtbaarheid zag in september 1961 de afdeling rolschaatsen het licht.
In 1966 is dezelfde afdeling met de stille trom vertrokken of opgeheven….

In september 1961 zijn er stukken en krantenberichten te lezen over de start van de afdeling te lezen. Ze starten met 40 leden, die al snel oplopen naar 70 leden, die trainen in Novum Hallen / Veilinghallen / Veehallen aan de Lange Heselstraat.
In de korte jaren van bestaan lezen we deelname over testdagen voor rolschaatsen, waarbij de rolschaatsers aan vooraf gestelde eisen moesten voldoen; we lezen dat meerdere leden zijn weggelopen bij ENRC, de Eerste Nijmeegse Roller Club.
De club is een periode erg in trek, er zijn zelfs leden afkomstig uit Ede en Arnhem.
Verder doen de rolschaatsers mee aan de jaarlijkse uitvoeringen van de totale vereniging maar de rolschaatsers kennen ook een eigen rolschaatsshow.

1961 Rolschaatsen

Vanaf september 1964 valt er steeds minder te lezen over de rolschaatsclub.

In februari 1965 lezen we nog dat er een nieuwe trainer is aangesteld, J.Groenendijk , die in mei 1965 met veel enthousiasme over het rolschaatsen schrijft, maar ook dat de vloer erg slecht is, ver onder de maat om goed te kunnen schaatsen. Als het heeft (hard) geregend kan er helemaal niet geschaatst worden….

In september 1965 wordt er node een penningmeester gezocht en verder staat tot en met december 1966 het contactadres van de afdeling opgenomen in het clubblad. De afdeling rolschaatsen wordt in de jaarvergadering van februari 1967 officieel opgeheven.

Bijzonderheid: In het archief, bij “diversen” ziet u twee fraaie rolschaats-dagboeken van Marion van Liessum.